γράφει ο Παναγιώτης Απ. Κουτσουλέλος
Πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστό το περιεχόμενο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών, το οποίο περιλαμβάνει τις δράσεις, που καλείται να υλοποιήσει το Ελληνικό Δημόσιο στις Μεταφορές έως το 2037.
Στις προβλεπόμενες δράσεις του σχεδίου αυτού περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, και δύο σημαντικά έργα, η υλοποίηση των οποίων θα επηρεάσει καθοριστικά το αναπτυξιακό μέλλον του Δήμου Μάνδρας Ειδυλλίας-Αττικής και ειδικότερα της Κοινότητας των Ερυθρών. Πρόκειται για τα έργα της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Ελευσίνας – Θήβας – Υλίκης μήκους 53 χιλιομέτρων και της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Θριασίου πεδίου – Θήβας, μήκους 60 χιλιομέτρων.
Ανεξάρτητα από τους ακριβείς γεωγραφικούς τόπους, όπου θα λάβει χώρα η εκτέλεση των έργων αυτών, οι επιπτώσεις από την υλοποίησή τους θα επηρεάσει κυρίως την εδαφική περιφέρεια των Ερυθρών και την κοινωνικο-οικονομική ανάπτυξη της κωμόπολης, αν ληφθούν υπόψη τα εξής:
α) Θα υπάρχουν συνέπειες, τόσο στο φυσικό περιβάλλον όσο και στο ιστορικό τοπίο των Ερυθρών, πράγμα το οποίο διαφαίνεται στη σχετική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που έχει ήδη καταρτισθεί.
β) Θα υπάρχουν επίσης συνέπειες, που σχετίζονται με αναπτυξιακή προοπτική των Ερυθρών. Ειδικότερα: Σε περίπτωση, που τόσο ο αυτοκινητόδρομος, όσο και η σιδηροδρομική γραμμή παρακάμπτουν τις Ερυθρές, χωρίς να υπάρχουν σημεία διασύνδεσης (οδική έξοδος – είσοδος από και προς τις Ερυθρές καθώς επίσης ύπαρξη σιδηροδρομικού σταθμού), τότε υπάρχει κίνδυνος συγκοινωνιακού και εν γένει επικοινωνιακού αποκλεισμού τους, με αρνητικές επιπτώσεις ως προς αναπτυξιακή τους προοπτική. Αντίθετα σε περίπτωση, που υπάρχουν σημεία διασύνδεσης, τότε οι Ερυθρές αποκτούν πρόσβαση σε δύο αξιοσημείωτα χερσαία δίκτυα μεταφορών, πράγμα, που θα επιδράσει θετικά σε μία νέα αναπτυξιακή τους πορεία.
Είναι συνεπώς προφανές, ότι ενόψει της υλοποίησης των προαναφερόμενων έργων, που θα επηρεάσουν καθοριστικά το μέλλον του τόπου μας, οι Ερυθρές και συγκεκριμένα εμείς οι πολίτες τους βρισκόμαστε απέναντι σε μία ιστορική πρόκληση.
Είτε θα μείνουμε απαθείς και αδιάφοροι, «εισπράττοντας» τις δυσμενείς συνέπειες, που θα προκληθούν από τη λειτουργία κλειστών αξόνων χερσαίας μεταφοράς, τόσο στο φυσικό περιβάλλον και στο ιστορικό τοπίο, όσο και στην κοινωνικο-οικονομική τους ανάπτυξη, είτε θα ενεργήσουμε οργανωμένα, συγκροτημένα και αποτελεσματικά αξιοποιώντας τους άξονες αυτούς στην προοπτική επίτευξης κοινωνικού οφέλους για τον τόπο μας.
Πρωταρχική, αλλά και βασική προυπόθεση για να οργανώσουμε τις παρεμβατικές μας δράσεις προκειμένου να εξασφαλίσουμε το μέγιστο κοινωνικό όφελος από τη ύπαρξη και των δύο αξόνων χερσαίας μεταφοράς είναι η θεσμική αποτελεσματική διοικητική λειτουργία των οργάνων της Κοινότητας Ερυθρών, που θα ενσωματώνουν, θα ενοποιούν και θα προωθούν τις δράσεις μας αυτές. Περαιτέρω βασική προϋπόθεση για να την εξασφάλιση του προσδωκώμενου κοινωνικού οφέλους είναι η λειτουργία των κοινοτικών οργάνων (Συμβούλιο Κοινότητας και Συνέλευση Κατοίκων) με βάση τις αρχές της τοπικής αυτονομίας, της άμεσης δημοκρατίας και της παραγωγικής ανασυγκρότησης στα πλαίσια της ήπιας ανάπτυξης.
Ερυθρές 24η Μαρτίου 2019
Παναγιώτης Απ. Κουτσουλέλος
Δημότης Μάνδρας Ειδυλλίας
BLOG ΓΚΟΥΣΤΕΡΑ
Αυτό το έργο θα λειτουργεί σαν περιφερειακος δρόμος ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι κάτοικοι της υπόλοιπης αττικής περνώντας απο τα χωριά σας.Σωστά τα λέει ο αρθρογραφος αλλά για να το πω εγω πιο λιανα πάλι στην αποξω η δυτικη αττικη
ΑπάντησηΔιαγραφή