Η Γέφυρα του Αδάμ, γνωστή και ως Γέφυρα του Ράμα ή Ράμα Σέτου, δεν πρόκειται για πραγματική γέφυρα αλλά μια στενή λωρίδα ξηράς, ισθμού, και αβαθών που δημιουργείται από μια σειρά από βραχονησίδες και αμμώδη αβαθή μεταξύ των νησιών Παμπάν (ή νησί Ραμεσβαράμ, από το όνομα της ομώνυμης πόλης του νησιού), στην νοτιοανατολικά της Πολιτείας Ταμίλ Ναντού στην Ινδία, μέχρι το νησί Μαννάρ, στην βορειοδυτική Σρι Λάνκα. Γεωλογικές μελέτες έχουν δείξει πως η ζώνη αυτή στο παρελθόν αποτελούσε μια ενιαία λωρίδα γης που ένωνε την Ινδία με την Σρι Λάνκα.
Έχει μήκος 30 χιλιόμετρα. Το βάθος στην περιοχή είναι μεταξύ 1 και 10 μέτρων (3 με 30 πόδια) και μέχρι τον 15ο αιώνα υπάρχουν μαρτυρίες πως ήταν δυνατόν να διασχισθεί με τα πόδια. Η Γέφυρα αποτελεί διαχωριστικό μεταξύ του Κόλπου της Μαννάρ (νοτιοδυτικά) και του Παλκ Στρέιτ (βορειοανατολικά).
Η πρώτη αναφορά στην Γέφυρα γίνεται στο έπος Ραμαγιάνα. Εκεί οφείλει και το όνομα Γέφυρα του Ράμα, καθώς, σύμφωνα με το έπος, η γέφυρα δημιουργήθηκε από τον στρατό πιθήκων του Ράμα, τους Βανάρα, για να φτάσει στην πόλη Λάνκα, όπου αναζητούσε την σύζυγό του Σίτα. Στην Δύση έγινε για πρώτη φορά γνωστή από το βιβλίο του Πέρση γεωγράφου Ιμπν Κορνταντμπέχ του 9ου αιώνα, Kitāb al Masālik w’al Mamālik (Βιβλίο των Οδών και των Βασιλείων). Από την Γέφυρα έχει πάρει και το όνομά της η θάλασσα μεταξύ της Ινδίας και της Σρι Λάνκα, που ονομάζεται Sethusamudram (Θάλασσα της Γέφυρας). Η αναφορά της ως Γέφυρα του Αδάμ γίνεται από νεότερους χάρτες, των αρχών του 19ου αιώνα. Το όνομα προέρχεται από μια ισλαμική παράδοση που θέλει τον Αδάμ να χρησιμοποιεί το πέρασμα αυτό για να προσεγγίσει την περιοχή του ομώνυμου όρους Αδάμ, (ή Κορυφή του Αδάμ), στη Σρι Λάνκα, μετά την έξωσή του από τον Παράδεισο
Το μικρό βάθος των νερών στην περιοχή, έκανε πάντα δύσκολη την πλεύση των μεγάλων πλοίων από εκείνο το σημείο. Τα πλοία αυτά πρέπει να ταξιδέψουν γύρω από την Σρι Λάνκα. Το 2001, η κυβέρνηση της Ινδίας πρότεινε ένα σχέδιο πολλών εκατομμυρίων δολλαρίων για την κατασκευή ενός καναλιού σε όλη την περιοχή του Παλκ Στρέιτ, το οποίο θα κόβει στα δύο την Γέφυρα του Αδάμ. Ενάντια σε αυτό το σχέδιο έχουν υπάρξει πολλές αντιδράσεις, για θρησκευτικούς, οικονομικούς και περιβαλλοντολογικούς λόγους.
Η Γέφυρα του Αδάμ αποτελούσε στο παρελθόν την μεγαλύτερη φυσική λωρίδα γης που συνέδεε δύο νησιά (κάτι που περιγράφεται από τον λατινικό όρο Tombolo). Διασπάστηκε σε μικρότερα μέρη μετά την άνοδο της θάλασσας κάποιες χιλιάδες χρόνια πριν. Για τον διαχωρισμό αυτό έχουν προταθεί διάφορες θεωρίες, που αφορούν δραστηριότητες του φλοιού, φυσικές καθιζήσεις ή την ύπαρξη μιας ακτογραμμής που συνέδεε την Ινδία με την Σρι Λάνκα. Σύμφωνα με πρόσφατες χαρτογραφήσεις της περιοχής, που βασίζονται σε δορυφορικές φωτογραφίες, η Γέφυρα αποτελείται από 103 υφάλους.
Βλέπουμε ότι η ''Γέφυρα του Αδάμ'' αποτέλεσε σημείο έμνευσης για τους ναυτικούς..έτσι λοιπόν τη συναντάμε και σε ποιήμα του Ναυτικού/ποιητή Νίκου Καββαδία με τίτλο ''Kuro Siwo''( Πούσι 1947) το οποίο αργότερα μελοποιήθηκε απο τον Θάνο Μικρούτσικο με γνωστότερους ερμηνευτές τους Γιάννη Κούτρα και Βασίλη Παπακωνσταντίνου..
οι στίχοι:
Kuro Siwo
Πρῶτο ταξίδι ἔτυχε ναῦλος γιὰ τὸ Νότο,
δύσκολες βάρδιες, κακὸς ὕπνος καὶ μαλάρια.
Εἶναι παράξενα τῆς Ἴντιας τὰ φανάρια
καὶ δὲν τὰ βλέπεις καθὼς λένε μὲ τὸ πρῶτο.
Πέρ᾿ ἀπ᾿ τὴ γέφυρα τοῦ Ἀδάμ, στὴ Νότιο Κίνα,
χιλιάδες παραλάβαινες τσουβάλια σόγια.
Μὰ οὔτε στιγμὴ δὲν ἐλησμόνησες τὰ λόγια
ποὺ σοῦ ῾πανε μία κούφιαν ὥρα στὴν Ἀθήνα.
Στὰ νύχια μπαίνει τὸ κατράμι καὶ τ᾿ ἀνάβει,
χρόνια στὰ ροῦχα τὸ ψαρόλαδο μυρίζει,
κι ὁ λόγος της μὲς στὸ μυαλό σου νὰ σφυρίζει,
«ὁ μπούσουλας εἶναι ποὺ στρέφει ἢ τὸ καράβι;»
Νωρὶς μπατάρισε ὁ καιρὸς κι ἔχει χαλάσει.
Σκαντζάρισες μὰ σὲ κρατᾶ λύπη μεγάλη.
Ἀπόψε ψόφησαν οἱ δυό μου παπαγάλοι
κι ὁ πίθηκος πού ῾χα μὲ κούραση γυμνάσει.
Ἡ λαμαρίνα!... Ἡ λαμαρίνα ὅλα τὰ σβήνει.
Μᾶς ἕσφιξε τὸ Kuro Siwo σὰ μία ζώνη
κι ἐσὺ κοιτᾶς ἀκόμη πάνω ἀπ᾿ τὸ τιμόνι,
πῶς παίζει ὁ μπούσουλας καρντίνι μὲ καρντίνι.
Το τραγούδι:
newspull.gr ,χρησιμοποιήθηκε κείμενο και απο el.wikipedia.org
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Οι αναρτήσεις που γίνονται από το διαδίκτυο τα κείμενα και οι φωτογραφίες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε ότι είναι δημόσια.Αναρτήσεις η αναδημοσιεύσεις, από άλλες πηγές που αναρτώνται σε αυτό το blog εκφράζουν αυτούς που τις υπογράφουν.Αν υπάρχουν πνευμ.δικαιώματα παρακαλούμε ενημερώστε μας για την αφαίρεση τους(των αναρτήσεων ή αναδημοσιεύσεων).Ενημερώστε μας άμεσα εάν θίγεστε απο κάποια ανάρτηση ώστε να την αφαιρέσουμε.
Εισαγωγικός Σχολιασμός (μπλέ γράμματα)
Σε ορισμένες αναρτήσεις υπάρχει περίπτωση σαν πρόλογος να υπάρχει δικός μας σχολιασμός.Αυτή είναι η δική μας άποψη για το θέμα και δεν υποχρεώνουμε κανέναν να την διαβάσει...
---
Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και όχι αυτή του newspull.Μη κόσμια και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται όπου αυτά εντοπίζονται(ενημερώστε μας και εσείς εάν χρειαστεί).