newspull : Μπορεί να ήταν απαραίτητο να γίνει δεν διαφωνούμε,η πραγματικότητα όμως είναι ότι απο τότε που απαγορεύτηκε η διέλευση των φορτηγών στην ΠΕΟΑΘ η οικονομία του τόπου(ΒΔ Αττική) έπαθε σημαντικό πλήγμα.Ανάλογο πλήγμα αναμένεται να υποστεί όταν υλοποιηθεί το αναγκαίο όμως για την εκτόνωση του κυκλοφοριακού της Αθήνας(Κηφισού) έργου αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας - Υλίκης.Είναι κατανοητό και γνωστό στους κατοίκους των περιοχών που θα πληγούν απο την παράκαμψη,ότι τα ερχόμενα απο Αθήνα(κυρίως Δυτική Αθήνα),Πειραιά και Πελοπόννησο αυτοκίνητα που θέλουν να γλιτώσουν διόδια και χιλιόμετρα και κατευθύνονται προς την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας περνούν μέσα απο την ΠΕΟΑΘ.Αυτό λοιπόν θα σταματήσει όταν υλοποιηθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος.ο οποίος ακόμη και διόδια να έχει θα συμφέρει τους οδηγούς να τον χρησιμοποιήσουν γιατί θα γλιτώνουν 50 ολόκληρα χιλιόμετρα.Ποιός λοιπόν θα μείνει να χρησιμοποιεί την ΠΕΟΑΘ ; Θα την χρησιμοποιούν μόνο οι λίγοι πλέον και καταταλαιπωρημένοι απο την εγκατάλειψη όλα αυτά τα χρόνια μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής που ανήκει στον Δήμο Μάνδρας - Ειδυλλίας..
Βγαίνει από τα συρτάρια και “ξεσκονίζεται” ένα σημαντικό παλιό οδικό έργο, που θα αποτελέσει την λεγόμενη “Παράκαμψη Αττικής”. Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, για τον οποίο μίλησε εχθές ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, εξαγγέλοντας την ωρίμανση του.
Όπως είπε «ειδικά για την λεωφόρο Κηφισού υπάρχει ένα έργο το οποίο προσωπικά το πιστεύω πολύ και αυτό είναι ουσιαστικά η παράκαμψη της Αθήνας, ο δρόμος από την Ελευσίνα έως την Υλίκη. Είναι ένα έργο το οποίο το εξετάζουμε, πρέπει να το ωριμάσουμε» είπε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ.
«Προφανώς θα πρέπει να δούμε και ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις ίδιες τις συμβάσεις παραχώρησης. Αλλά σκεφτείτε πόσο καλύτερα θα ήταν τα πράγματα στον Κηφισό εάν τα λεωφορεία τα οποία έρχονται, ας πούμε, από την Πάτρα και θέλουν να πάνε προς τη βόρεια Ελλάδα, δεν έμπαιναν καθόλου στην Αθήνα και μπορούσαν να παρακάμψουν το λεκανοπέδιο με αυτό τον τρόπο».
Ποια είναι η οδική Παράκαμψη Αττικής
Πρόκειται για έργο με μεγάλη ιστορία. Δέκα και πλέον χρόνια πριν, το 2013, είχε προκηρυχθεί εν μέσω σφοδρής κρίσης από το υπουργείο Υποδομών. Στη συνέχεια πήρε πάνω από επτά παρατάσεις για μια περίοδο σχεδόν δύο ετών. Τελικά το 2015 με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο διαγωνισμός ακυρώνεται (θεωρήθηκε ότι θα δημιουργούσε Γεγονός Ευθύνης του Δημοσίου λόγω της Νέας Οδού) και μπαίνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Το 2019 η Νέα Δημοκρατία το έχει ως έργο σημαία στο πρόγραμμα υποδομών της, αλλά δεν προχώρησε περαιτέρω στην τετραετία 2019-2023. Από εχθές ο πρωθυπουργός το έβαλε και πάλι ως επίκεντρο του σχεδιασμού των απαραίτητων υποδομών για την Αττική η οποία έχει να αντιμετωπίσει και πάλι σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα.
Ο αυτοκινητόδρομος με εκκίνηση την συμβολή με την Αττική Οδό και την Ολυμπία Οδό στην Ελευσίνα (στον κόμβο Αγίου Λουκά) φτάνει στην περιοχή της Υλίκης δια μέσω Θήβας παρακάμπτοντας όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας και τη Βόρεια Αττική. Η λειτουργία του νέου οδικού άξονα θα σήμαινε αυτόματα την αποσυμφόρηση του Κηφισού, τουλάχιστον από τις διαμπερείς (δηλαδή όχι τις αστικές οδικές) μετακινήσεις προς βορρά.
Ο σχεδιασμός περιελάμβανε κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας που θα παρέκαμπτε εντελώς την Αττική και το κέρδος των οδηγών θα έφτανε τα 50χλμ. Στο χρονικό σημείο που βρισκόμαστε τώρα και ενόψει του προγραμματισμού των έργων της επόμενης γενιάς (Αττική Οδός, επεκτάσεις Μετρό κ.α) το βέβαιο είναι πως η οδική παράκαμψη Αττικής θα μας απασχολήσει έντονα τα επόμενα χρόνια λόγω του σοβαρού κυκλοφοριακού προβλήματος στο πολεοδομικό συγκρότημα της πρωτεύουσας.
Ο αυτοκινητοδρόμος θα είναι μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Ελευσίνα με την Θήβα και την Υλίκη. Θα συνδέσει τις δύο εθνικές οδούς (Αθηνών- Θεσσαλονίκης και Αθηνών Πατρών) παρακάμπτοντας επί της ουσίας την Αθήνα και την Αττική και θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής, είναι έργο εξαιρετικά σημαντικό και εμβληματικό.
Αυτό το οδικό bypass θα μπορούσε εφόσον υλοποιηθεί να λειτουργήσει ευεργετικά στις εμπορικές κυρίως μεταφορές από το λιμάνι του Πειραιά και της Ελευσίνας μειώνοντας την απόσταση από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα κατά 50χλμ δηλαδή κατά 30 τουλάχιστον λεπτά.
Η μεγάλη διαφορά έρχεται κυρίως από τις εμπορευματικές μεταφορές. Η ανάδειξη του λιμανιού του Πειραιά, ως πύλη εισόδου των Κινεζικών εμπορευμάτων προς την Ευρώπη, έφερε και άλλες πολυεθνικές εταιρείες που είδαν σημαντική μείωση στον τελικό χρόνο μέσω της Ελλάδας. Αυτή η κίνηση μπορεί να διοχετευθεί μέσω του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.
Για να δώσουμε μία σύγκριση πρέπει να πούμε πως από τον ένα προβλήτα το 2010 διακινούνταν 660.000 εμπορευματοκιβώτια, ενώ το 2022 ο αριθμός αυτός θα έχει δεκαπλασιαστεί φτάνοντας σχεδόν τα 5,5 εκατ.εμπορευματοκιβώτια.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Οι αναρτήσεις που γίνονται από το διαδίκτυο τα κείμενα και οι φωτογραφίες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε ότι είναι δημόσια.Αναρτήσεις η αναδημοσιεύσεις, από άλλες πηγές που αναρτώνται σε αυτό το blog εκφράζουν αυτούς που τις υπογράφουν.Αν υπάρχουν πνευμ.δικαιώματα παρακαλούμε ενημερώστε μας για την αφαίρεση τους(των αναρτήσεων ή αναδημοσιεύσεων).Ενημερώστε μας άμεσα εάν θίγεστε απο κάποια ανάρτηση ώστε να την αφαιρέσουμε.
Εισαγωγικός Σχολιασμός (μπλέ γράμματα)
Σε ορισμένες αναρτήσεις υπάρχει περίπτωση σαν πρόλογος να υπάρχει δικός μας σχολιασμός.Αυτή είναι η δική μας άποψη για το θέμα και δεν υποχρεώνουμε κανέναν να την διαβάσει...
---
Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και όχι αυτή του newspull.Μη κόσμια και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται όπου αυτά εντοπίζονται(ενημερώστε μας και εσείς εάν χρειαστεί).