Ξεκινά η κατασκευή της νέας χάραξης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών - Θηβών, στο τμήμα Μάνδρα - Βίλια -Ερυθρές - Προϋπολογισμός έργου 32,4 εκατ. ευρώ(mandras-eidyllias.gr)
Προγραμματική σύμβαση για τη νέα χάραξη και βελτίωση της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών - Θηβών, στο τμήμα Μάνδρα - Ερυθρές, προϋπολογισμού 32,4 εκατ. ευρώ, υπεγράφη από τον περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά, παρουσία του Δημάρχου Μάνδρας – Ειδυλλίας Αρμοδίου Γ. Δρίκου και την ανάδοχη εταιρεία.
Το έργο αυτό, συνολικού μήκους 11,06 χλμ., κρίνεται επιτακτικό για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής προκειμένου να μην επαναληφθούν ακραία φαινόμενα όπως αυτά του Νοεμβρίου 2017, όπου είχαν χαθεί στην περιοχή δεκάδες ανθρώπινες ζωές, ενώ παράλληλα, αναμένεται να αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια και να βελτιωθεί σημαντικά η κυκλοφορία.
Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εκδήλωσης που έφερε τον τίτλο «Δρόμοι που μας φέρνουν στο αύριο», στην αίθουσα διασκέψεων της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής, στην Ελευσίνα. Στη συνέχεια, ακολούθησε επίσκεψη στο σημείο εκκίνησης του έργου, στην περιοχή Νέα Ζωή του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας, όπου ο Περιφερειάρχης ανέδειξε τη σημασία του έργου για την ασφάλεια και την ανάπτυξη της περιοχής, τονίζοντας πως η Περιφέρεια Αττικής παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην υλοποίηση ενός ολιστικού σχεδίου προληπτικής αντιμετώπισης των έντονων καιρικών φαινομένων και βελτίωσης των υποδομών του Λεκανοπεδίου.
Κατά τη διάρκεια της υπογραφής της σύμβασης και της παρουσίασης της νέας χάραξης, ο Δήμαρχος Μάνδρας Ειδυλλίας Αρμόδιος Γ. Δρίκος προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση:
«Ένα έργο ζωτικής σημασίας ξεκινάει τις επόμενες ημέρες εδώ στον Δήμο μας, ένα έργο που μετά από έντονες και άοκνες προσπάθειες τόσο εμού ως Δημάρχου και της δημοτικής μας διοίκησης κυρίως όμως του Περιφερειάρχη κ. Νίκου Χαρδαλιά και της Περιφερειακής διοίκησης καταφέραμε πλέον να είναι στο στάδιο της υλοποίησης. Καταφέραμε το έργο αυτό να βγει από τα χαρτιά και σε λίγες μέρες τα μηχανήματα να ξεκινήσουν ένα τόσο μεγάλης ζωτικής σημασίας έργο. Ένα έργο που εκτός από την οδική ασφάλεια που προσφέρει, ενώνει πλέον την Μάνδρα με τις υπόλοιπες δημοτικές ενότητες: Οινόη, Βίλια, Ερυθρές. Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού υπολογίζεται ότι η απόσταση από την Μάνδρα - Βίλια θα γίνεται σε οκτώ λεπτά με και μέση ταχύτητα 80 χλμ/ώρα, με την δεδομένη κατάσταση η απόσταση αυτή γίνεται στα 30 λεπτά. Η διαδρομή θα γίνεται μέσα από έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που τηρεί όλα τα πρότυπα ασφαλείας και φέρνει πιο κοντά προφανώς της αποστάσεις.
Παράλληλα βγάζει εκτός και έναν μεγάλο κίνδυνο, αυτών των πλημμυρικών φαινομένων που υπήρχαν στο παρελθόν, με την παλαιά χάραξη. Δυστυχώς στις πλημμύρες του 17 και του 18 συνάνθρωποι μας υπήρχαν νεκροί συνάνθρωποι μας, οι οποίοι εκείνη την ώρα βρίσκονταν εν κινήσει στο παλιό οδικό δίκτυο. Σε συνδυασμό με την διευθέτηση των ρεμάτων Σούρες - Αγίας Αικατερίνης, καταφέρνουμε να παραδώσουμε έναν νέο σύγχρονο δρόμο, ασφαλή και σε επίπεδο πλημμυρικών φαινομένων αλλά και σε επίπεδο οδικής ασφάλειας που νομίζω θα συμβάλλει καθοριστικά στην εν γένει ανάπτυξη του Δήμου Μάνδρας Ειδυλλίας και τα χωριά τα οποία τα ενώνει και τα φέρνει πιο κοντά με την μητρόπολη του δήμου που είναι η Μάνδρα.
Οι εγγυήσεις που υπάρχουν ως προς την ολοκλήρωση εντός του χρονοδιαγράμματος, έχουν δοθεί από τον Περιφερειάρχη κο. Νίκο Χαρδαλιά αλλά και από την δημοτική μας διοίκηση, τόσο εγώ ως Δήμαρχος όσο και ο Περιφερειάρχης σε συνεργασία με τους αναδόχους του έργου από την στιγμή που υπάρχει εξασφαλισμένο το χρηματικό ποσό που απαιτείται, έχουμε αιτηθεί να τηρηθούν πλήρως τα χρονοδιαγράμματα, όχι απλώς να τηρηθούνε έχουμε ζητήσει να προηγηθούμε και από τα χρονοδιαγράμματα και νομίζω σε αυτή την κατεύθυνση θα οδεύσουμε καθώς η ανάδοχος εταιρεία θα βάλει πολλαπλά συνεργεία καταμήκος του έργου οπότε θα κερδίσουμε αρκετό χρόνο αλλά θα εξοικονομήσουμε και τους πόρους ούτως ώστε το έργο να γίνει εντός του πλαισίου και να παραδοθεί ως το αργότερο εντός του Ιουνίου του 2028 όπως προβλέπεται. Είμαι αισιόδοξος ότι το έργο θα το έχουμε ολοκληρωμένο και πριν το 2028 τόσο εγώ όσο και ο περιφερειάρχης πιέζουμε προς αυτήν την κατεύθυνση και είμαστε σίγουροι ότι στο τέλος θα απολαμβάνουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή δρόμο τόσο η συνδημότες μας όσο και οι επισκέπτες της περιοχής».
- Στόχοι και οφέλη του έργου
Η νέα χάραξης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θηβών και η βελτίωση του υφιστάμενου τμήματος:
Ανεξαρτητοποιεί την οδό από οποιαδήποτε ακραία πλημμυρική συμπεριφορά του ρέματος Σούρες, μειώνοντας τον κίνδυνο καταστροφών.
Αποτρέπει την πιθανότητα απώλειας ανθρώπινων ζωών σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών φαινομένων.
Βελτιώνει την κυκλοφοριακή ροή, μειώνοντας τον χρόνο μετακίνησης.
Αναβαθμίζει τη σύνδεση Μάνδρα – Ερυθρές, προσφέροντας βελτιωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και αυξημένο πλάτος οδοστρώματος.
Δημιουργεί προοπτικές ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή, ενισχύοντας την περιφερειακή οικονομία.
- Τα κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
Η νέα χάραξη περιλαμβάνει τρία βασικά τμήματα:
Τμήμα Α: 3,65 χλμ. (νέα χάραξη, βόρεια της Π.Ε.Ο.Α.Θ.).
Τμήμα Β: 1,05 χλμ. (διιχνής διατομής ενιαίου οδοστρώματος).
Τμήμα Γ: 6,36 χλμ. (με 3 ισόπεδους κόμβους και μία γέφυρα).
- Επιπλέον, περιλαμβάνονται:
Διευθετήσεις των ρεμάτων Σούρες και Σκυλορέματος.
Κατασκευή 40 υπόγειων εγκαρσίων τεχνικών αποστράγγισης.
Κατασκευή δύο γεφυρών μήκους 37 μέτρων και πλάτους 13 μέτρων.
Κατασκευή σήραγγας (cut & cover) μήκους 144 μέτρων.
Αναδάσωση 408 στρεμμάτων στη θέση «Φίχθι» Μάνδρας.
Το έργο, προϋπολογισμού 32.400.000 ευρώ έχει ενταχθεί στο Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική 2021-2027», στην Προτεραιότητα «Ενίσχυση της περιφερειακής διασύνδεσης μέσω της προώθησης της τοπικής και υπερτοπικής έξυπνης και ασφαλούς κινητικότητας». Συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επομένων 42 μηνών.
Στην τελετή υπογραφής της σύμβασης, το παρών έδωσαν ο Γ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής Β΄ Δυτικής Αττικής της ΝΔ Αθανάσιος Μπούρας, ο Βουλευτής Β’ Δυτικής Αττικής της ΝΔ Ευάγγελος Λιάκος, ο Διευθυντής του Υφυπουργού Εξωτερικών και Βουλευτή Β’ Δυτικής Αττικής της ΝΔ Γιώργου Κώτσηρα, Αθανάσιος Δρένης, ο Δήμαρχος Μάνδρας – Ειδυλλίας Αρμόδιος Δρίκος, ο Δήμαρχος Ελευσίνας Γεώργιος Γεωργόπουλος, , ο Δήμαρχος Μεγαρέων Παναγιώτης Μαργέτης, ο Δήμαρχος Φυλής Χρήστος Παππούς, ο Δήμαρχος Ασπροπύργου Ιωάννης Ηλίας.
Εκ μέρους της Περιφέρειας Αττικής, τον κ. Χαρδαλιά συνόδευαν: ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής Κλεάνθης Βαρελάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Χωρικού Σχεδιασμού, Πολεοδομικών Θεμάτων και Εφαρμογών Ελευθέριος Κοσμόπουλος, ο Εκτελεστικός Γραμματέας Γιάννης Σελίμης, η Ειδική Γραμματέας Έλενα Ράπτη, ο Διευθυντής του γραφείου Περιφερειάρχη Γιώργος Χαλκιάς, ο Προϊστάμενος ΕΥΔ Προγράμματος «Αττική» Δημήτρης Δρόσης και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Μιλτιάδης Κύρκος.
Εκ μέρους της ανάδοχης εταιρείας, το παρών έδωσε ο νόμιμος εκπρόσωπος της Ελληνικά Τεχνικά Έργα Α.Ε. «ΕΛΤΕΡΓΑ Α.Ε.», Παρασκευάς Τσάμπρας.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Οι αναρτήσεις που γίνονται από το διαδίκτυο τα κείμενα και οι φωτογραφίες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε ότι είναι δημόσια.Αναρτήσεις η αναδημοσιεύσεις, από άλλες πηγές που αναρτώνται σε αυτό το blog εκφράζουν αυτούς που τις υπογράφουν.Αν υπάρχουν πνευμ.δικαιώματα παρακαλούμε ενημερώστε μας για την αφαίρεση τους(των αναρτήσεων ή αναδημοσιεύσεων).Ενημερώστε μας άμεσα εάν θίγεστε απο κάποια ανάρτηση ώστε να την αφαιρέσουμε.
Εισαγωγικός Σχολιασμός (μπλέ γράμματα)
Σε ορισμένες αναρτήσεις υπάρχει περίπτωση σαν πρόλογος να υπάρχει δικός μας σχολιασμός.Αυτή είναι η δική μας άποψη για το θέμα και δεν υποχρεώνουμε κανέναν να την διαβάσει...
---
Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και όχι αυτή του newspull.Μη κόσμια και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται όπου αυτά εντοπίζονται(ενημερώστε μας και εσείς εάν χρειαστεί).