Είναι το βαγόνι που λειτουργούσε ως εστιατόριο και στο οποίο, σύμφωνα με πραγματογνώμονες των συγγενών των θυμάτων στην τραγωδία των Τεμπών, έχασαν τη ζωή τους τα 27 από τα 57 θύματα.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, δίπλα στο βαγόνι που έχει πάρει φωτιά, ο μετασχηματιστής του τρένου, ο οποίος περιέχει τα έλαια σιλικόνης, παραμένει σχεδόν ανεπηρέαστος από τις φλόγες. Αυτό, σύμφωνα με ειδικούς που επικαλείται η εφημερίδα και οι οποίοι επεξεργάστηκαν την φωτογραφία με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, δείχνει ότι οι εκρήξεις και η πυρόσφαιρα δημιουργήθηκαν από κάποιο εύφλεκτο υλικό που βρισκόταν σε κάποιο αδήλωτο φορτίο.
Έρευνες και για τη μηχανή
Στο μεταξύ, η εφημερίδα «Το Βήμα» αναφέρει ότι στο κάδρο των ερευνών μπαίνει και η μηχανή. Όπως σημειώνει, προς μια νέα κατεύθυνση στέφονται οι έρευνες για τα Τέμπη, παράλληλα με αυτές των εξειδικευμένων ινστιτούτων και φορέων για το ενδεχόμενο παράνομου φορτίου στην εμπορική αμαξοστοιχία. Έκθεση, το περιεχόμενο της οποίας γνωστοποιήθηκε στο «Β», βάζει στο κάδρο των ερευνών τις προδιαγραφές ασφαλείας της μηχανής που έφεραν οι αμαξοστοιχίες.
Καπερνάρος: Η εταιρεία έδωσε από την πρώτη στιγμή όλα τα στοιχεία
«Η εταιρεία από τη στιγμή του δυστυχήματος, μέχρι και σήμερα, κατόπιν παραγγελιών των αρμοδίων Αρχών, χορηγεί διαρκώς αποδεικτικό υλικό. Στην αρχή βίντεο και στη συνέχεια σκληρούς δίσκους» τόνισε μεταξύ άλλων μιλώντας στο ΕΡΤNews ο δικηγόρος της εταιρείας, η οποία είχε αναλάβει την φύλαξη του δικτύου του σιδηροδρομικού δικτύου, Βασίλης Καπερνάρος, προσθέτοντας παράλληλα πως «δεν είναι σε θέση η εταιρεία να γνωρίζει τι από όλα αυτά που της έχουν ζητηθεί είναι αξιοποιήσιμο, καθώς δεν έχει ενημέρωση για την τύχη αυτού του υλικού».
Ο γνωστός δικηγόρος απέρριψε τις κατηγορίες πως τώρα η εταιρεία βγάζει τα συγκεκριμένα στοιχεία, ενώ υπογράμμισε πως «οι αρμόδιες Αρχές ζητούσαν σημεία σιδηροδρομικών σταθμών και όχι καταγραφές από τα ενδιάμεσα διαστήματα μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών» και πρόσθεσε πως «η εταιρεία δίνει πάντοτε αμέσως ό,τι της ζητείται σύμφωνα με το νόμο και σύμφωνα με αυτά που υποχρεούται να κάνει».
Ο κ. Καπερνάρος τόνισε πως ο πραγματογνώμονας εμφανίστηκε μετά το πέρας του δεκαπενθημέρου ζητώντας υλικό, το οποίο θα μπορούσε να είχε διαγραφεί. Μάλιστα, όπως έκανε γνωστό το βίντεο δεν είναι προϊόν ανάκτησης λέγοντας χαρακτηριστικά πως «κατέβηκαν τα βίντεο αυτά στο σκληρό δίσκο του υπολογιστή, του επιχειρησιακού κέντρου και αποθηκεύτηκαν εκεί εντός του δεκαπενθημέρου, πριν πραγματοποιηθεί δηλαδή η επανεγγραφή στον σκληρό δίσκο του καταγραφικό».
Τέλος, ο κ. Καπερνάρος υπογράμμισε πως «ό,τι ζητήθηκε τα δώσαμε αμέσως» ενώ αναφορικά με το πρώτο δεκαπενθήμερο είπε πως στις 6 Μαρτίου η Τροχαία ήταν η υπηρεσία που ζήτησε σχετικό υλικό και συγκεκριμένα από τους σταθμούς της επιβατικής αμαξοστοιχίας από Αθήνα για Θεσσαλονίκη και η εταιρεία έδωσε το υλικό την ίδια μέρα.
10/2/25 1:33 μ.μ.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Οι αναρτήσεις που γίνονται από το διαδίκτυο τα κείμενα και οι φωτογραφίες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε ότι είναι δημόσια.Αναρτήσεις η αναδημοσιεύσεις, από άλλες πηγές που αναρτώνται σε αυτό το blog εκφράζουν αυτούς που τις υπογράφουν.Αν υπάρχουν πνευμ.δικαιώματα παρακαλούμε ενημερώστε μας για την αφαίρεση τους(των αναρτήσεων ή αναδημοσιεύσεων).Ενημερώστε μας άμεσα εάν θίγεστε απο κάποια ανάρτηση ώστε να την αφαιρέσουμε.
Εισαγωγικός Σχολιασμός (μπλέ γράμματα)
Σε ορισμένες αναρτήσεις υπάρχει περίπτωση σαν πρόλογος να υπάρχει δικός μας σχολιασμός.Αυτή είναι η δική μας άποψη για το θέμα και δεν υποχρεώνουμε κανέναν να την διαβάσει...
---
Τα σχόλια αντιπροσωπεύουν την προσωπική γνώμη των συγγραφέων τους και όχι αυτή του newspull.Μη κόσμια και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται όπου αυτά εντοπίζονται(ενημερώστε μας και εσείς εάν χρειαστεί).